Właściwości cynamonu:

☑️ wpływa na obniżenie parametrów glikemicznych (poziom glukozy na czczo, hemoglobiny glikowanej, współczynnika HOMA-IR) oraz parametrów lipidowych (cholesterol i triglicerydy).
☑️ w jednym z badań przeprowadzonym wśród 60 osób z cukrzycą typu 2 (30 kobiet i 30 mężczyzn) nie przyjmujących insuliny odnotowano istotne obniżenie stężenie glukozy we krwi, obniżenie stężenia cholesterolu całkowitego, cholesterolu LDL i triglicerydów po 40 dniach podawania cynamonu w dawce 1-6 g na dobę
☑️ Należy jednak zwrócić uwagę, że przegląd literatury wskazuje na brak wystarczających, dużych randomizowanych badań skuteczności cynamonu w przypadku terapii cukrzycy 2 typu.
☑️ Cynamon posiada właściwości przeciwzapalne.
☑️ Najwłaściwsza postać cynamonu nie jest znana, dodatkowo kontrowersyjna pozostaje kwestia, czy suplementem powinna być całą sproszkowana przyprawa (która może być mieszaniną różnych rodzajów cynamonu), czy też wyciąg w postaci roztworu wodnego.
☑️ Obecny w cynamonie eugenol mogący zmieniać właściwości żółci nie jest polecany dla osób chorujących na kamicę wątrobową i cierpiących na zaburzenia funkcjonowania woreczka żółciowego.
☑️ Cynamon zaliczany jest do tzw. alergenów kontaktowych i pokarmowych, co może skutkować zmianami atopowymi w okolicy czerwieni wargowej, dziąseł i dłoni.
☑️ Zawarta w cynamonie kumaryna wpływa na rozrzedzenie krwi, dlatego suplementacja tą przyprawą nie jest zalecana u kobiet w ciąży, ponieważ zwiększa ryzyko poronień.

Suplementacja powinna być dodatkiem do prawidłowo zbilansowanej diety. Należy dobierać ją ostrożnie, w zależności od stanu zdrowia, potrzeb i stosowanej farmakoterapii