Placki poza obniżoną kalorycznością, dostarczają również błonnik pokarmowy, witaminy i składniki mineralne:
-dodatek marchwi (karotenoidy)
-dodatek otrębów pszennych (błonnik pokarmowy)
-dodatek jogurtu naturalnego (wapń)
-czosnek (naturalny antybiotyk)

Składniki:
-4 ziemniaki
-2 marchewki
-1 jajko
-2 łyżki otrębów pszennych
-przyprawy (oregano/zioła prowansalskie/sól/pieprz)
-oliwa z oliwek (do posmarowania papieru do pieczenia)
-jogurt naturalny (wybieraj te, które w składzie zawierają tylko mleko i żywe kultury bakterii. Unikaj tych, które zawierają białka mleka i inne dodatkowe substancje)
-czosnek
-szczypiorek/koperek

Sposób przygotowania:
Ziemniaki i marchewkę obieramy, myjemy i ścieramy na tarce o grubszych oczkach. Odciskamy nadmiar wody. Składniki łączymy w misce, dodajemy jajko, otręby i przyprawy (oregano/zioła prowansalskie/sól/pieprz). Mieszamy dokładnie.
Na wyłożoną papierem do pieczenia i posmarowaną oliwą blaszkę układamy placuszki. Równie dobrze można upiec placki bez dodatku oleju.Pieczemy je w 200 C przez ok 20 min, następnie wyjmujemy blaszkę, obracamy je i pieczemy jeszcze ok 15 min.
W międzyczasie robimy dip jogurtowo-czosnkowy. Łączymy jogurt z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, dodajemy posiekany szczypiorek lub koperek i gotowe.
Smacznego :)