Podstawowe elementy, o które należy zadbać to:
-Eliminacja żywności przetworzonej - żywności gotowej, typu fast food, instant
-Eliminacja cukru przemysłowego i słodyczy
-Eliminacja kwasów tłuszczowych typu trans znajdujących się w żywności przetworzonej, w przemysłowych produktach smażonych, wyrobach cukierniczych i daniach typu instant
-Unikanie zbyt dużych restrykcji kalorycznych
-Zbilansowanie diety o pod kątem zawartości białka, tłuszczów i węglowodanów - aminokwas budujący białka - tyrozyna jest potrzebna do produkcji hormonów tarczycy. Od zawartości i proporcji kwasów tłuszczowych zależy stan zapalny organizmu, a także o budowa ściany komórkowej, co wpływa na przenikanie hormonu T3 do wnętrza komórki. Należy także pamiętać o odpowiedniej podaży węglowodanów, ponieważ ich prawidłowa ilość i jakość jest niezbędna do konwersji hormonów tarczycy.
-Dieta urozmaicona, zawierająca wszystkie niezbędne witaminy i składniki mineralne
-Dieta o niskim indeksie glikemicznym (IG) – zachowanie prawidłowego poziomu glukozy we krwi jest istotne ze względu na redukcję towarzyszącego chorobom tarczycy stanu zapalnego. Działa także prewencyjne przed pojawieniem się kolejnych zaburzeń: insulinooporności i cukrzycy oraz sprzyja zachowaniu prawidłowej masy ciała
-Dieta dopasowana do innych schorzeń oraz do stanu naszych jelit - zwrócenie uwagi na istniejące alergie i nietolerancje pokarmowe
-Sen, regeneracja, wypoczynek - zadbanie o odpowiednią regenerację organizmu i eliminację stresu
-Eliminacja/zmniejszenie natężenia toksyn środowiskowych